
"Promocja działań Funduszy Lokalnych w Polsce" - podsumowanie
Kolejne z serii szkoleń dla członków Federacji Funduszy Lokalnych w Polsce odbyło się w Leżajsku. Uczestnicy spotkali się w sali konferencyjnej Hotelu U Braci Zygmuntów przy ul. Klasztornej 2e w dniach 11-12 lutego 2013 roku. Spotkanie poświęcone zostało tematyce promocji.
Szkolenie prowadził Pan Ryszard Chmura przedstawiciel firmy PromoAgency Sp. z o.o. W spotkaniu wzięły udział następujące osoby reprezentujące Fundusze Lokalne:
- Irena Gadaj (Fundacja Fundusz Lokalny Ziemi Biłgorajskiej)
- Elżbieta Strug (Fundacja Fundusz Lokalny w Leżajsku)
- Stanisław Chmura (Fundacja Fundusz Lokalny w Leżajsku)
- Helena Kitzinger (Raciborski Fundusz Lokalny)
- Mateusz Wiecha (Raciborski Fundusz Lokalny)
- Marcin Rechulicz (Stowarzyszenie Czajnia z Tomaszowa Lubelskiego)
- Stanisław Baska (Fundacja SMK Fundusz Lokalny)
- Maciej Mulawa (Federacja Funduszy Lokalnych w Polsce)
Pierwszy dzień szkolenia poświęcony został teorii. Zwrócono uwagę na takie kwestie związane z tworzeniem strategii promocji jak:
- analiza sytuacji wyjściowej organizacji, jako fundament strategii obejmująca: określenie otoczenia rynkowego organizacji, przeprowadzenie analizy SWOT, audyt komunikacyjny i medialny, badania ankietowe, przegląd działań konkurencji (Jak mawiają PR-owcy: Nie ma niczego złego w transferze dobrych praktyk. Szczególnie w komunikacji), analiza dotychczasowych działań promocyjnych, ich skali oraz skuteczności.
- cele kampanii,
- precyzyjne określenie grupy docelowej kampanii z podziałem na grupy strategiczne (bezpośredni adresaci naszych działań) oraz taktyczne (mogące mieć wpływ na decyzje tych pierwszych np. media lub liderzy lokalni)
- harmonogram kampanii. Prawidłowo sporządzony harmonogram obejmować powinien takie elementy jak (przy jednoczesnym zachowaniu kolejności ich występowania):
a) Etap wstępny – planowanie
b) Pozyskanieparnerów
c) Pozyskanie partnerów medialnych
d) Pozyskanie sponsorów
e) I etap promocji
f) II etap promocji
g) organizacja wydarzenia
h) podsumowanie (analiza rezultatów, weryfikacja zastosowanych metod promocji itp.)
Drugi dzień spotkania miał charakter warsztatowy. W ramach pracy w grupie powstał harmonogram planowanej na 6 grudzień 2013 roku przez członków Federacji Funduszy Lokalnych w Polsce zbiórki publicznej na realizację programów stypendialnych.
Działanie zrealizowane w ramach projektu "Instytucjonalne wzmocnienie Federacji FL w Polsce" sponsorowanego przez Fundację Ch. S. Motta.