Prowadzimy bezpłatne zajęcia dla dzieci (11-16 lat) z 5 szkół wiejskich na Mazurach. Poprzez wolontariat uczą się w praktyce współpracy, kreatywnego myślenia, przedsiębiorczości, przywództwa, odpowiedzialności, empatii i umiejętności cyfrowych – budzimy ciekawość i możliwości rozwoju. Korzystamy z aktywnej formy pracy (gry, grywalizacja itp.). W ciągu 1 roku szkolnego pracujemy z 75 dziećmi. W ciągu najbliższych 5 lat planujemy prowadzić lekcje dla 1000 dzieci z 10 szkół wiejskich.
Wszystko zaczyna się od snu. Marzenia dzieci kształtują miejsce zamieszkania. Im mniejsze miasto, tym węższe horyzonty. Dzieci nie wychodzą poza swoje horyzonty, bo nie wiedzą, że potrafią. Pomagamy im poszerzać horyzonty i uświadamiamy ich możliwości. Polska szkoła publiczna nie szkoli kompetencji społecznych i obywatelskich, ale stawia na indywidualny rozwój i rywalizację. Nasz projekt pozwala wyjść poza schemat i uczyć dzieci w praktyce.
Poprzez wolontariat pomagamy dzieciom uczyć się w praktyce współpracy, kreatywnego myślenia, przedsiębiorczości, przywództwa, odpowiedzialności, empatii i umiejętności cyfrowych. Nasze comiesięczne bezpłatne lekcje połączone z planowanymi i realizowanymi przez dzieci akcjami społecznymi są dobrą próbą sprawdzenia ich umiejętności. Grywalizacja pomaga im utrzymać motywację i ćwiczyć pracę zespołową. Informacje zwrotne od nauczycieli przerosły nasze i ich oczekiwania. Ten model naprawdę działa!
„Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi przeżyć, a zrozumiem” – cytat z Konfucjusza to nasza dewiza. Realizacja projektu pozwala dzieciom uwierzyć w swoje możliwości i wzmocnić młodzież z obszarów wiejskich oraz podnieść kompetencje społeczne. Oceniamy je narzędziem LeverBasic i wiemy, że ta metoda działa. Pozytywne informacje zwrotne od młodzieży i nauczycieli świadczą o skuteczności programu.
Ten projekt dostarczył dodatkową dokumentację w pliku PDF (projdoc.pdf).